lördag 29 mars 2014

FARVÄL JBI-529!

Dag 88
Ansträngde mig verkligen för att hålla mig vaken i går kväll. Men kunde inte hjälpa att jag nickade till mellan paren i Let's Dance. Reklampauserna var värst. Hämtade trean från gula startplatsen. Stupade sedan i säng. 
I morse. Halv sju. Pirr i halsen. WTF! En ny förkylning på gång? Slängde genast i mig ett par Burana. Hoppas det är falskt alarm. Käkade en banan. Och joggade iväg till Fitness strax före halv åtta. Henry M, Kari V och Tony S väntade vid Galgbacken. Alltså vid trafikljusen nära Kristallen. Mikki K lärde mig häromdagen att i korsningen på kyrksidan har tidigare funnits en galgplats. Hujedamej! Off längs Larsmo Maxi. Hyfsat väder. Lite kyligt. Lite blåsigt. Men vi har ju fortfarande kvar mars, vettja. Benen kändes lätta. HOP-HAB Teams fågelsälskande ordförande Leif K passerade i sin vita bil. Vevade ner rutan. Och hojtade glatt åt sina medlemmar. Kvartetten fortsatte sin färd längs omfartsvägen. Pratfart. Henry snackade som vanligt mest. Fick mitt dasspapper. Och en Savett av Tony. Fick ihop drygt fjorton kilometer. Efter diverse dividerande om sommartiden beslöt vi oss för ett långpass i morgon bitti.
Hemma. Käkade morgongröten. Hastade vidare för en Bemerbehandling. Pontus hade ännu inte hunnit analysera min kostdagbok. Vidare till gröna butiken. Storhandlade med vaimo. Köttsoppa till lunch. Trean grinade. Påstod att han var trött på soppor efter en vecka på läger.
Fortsatte dagen med cupfotboll i Tellus. JBK mot Honka. Bortalaget vassare. Vann med två mål. Christian E ringde under matchen. Bad mig komma med röda, rostiga till stan. Okej! Avskedets stund. Time to say goodbay. En sista klapp på instrumentpanelen. Ett ömt farväl av min trotjänare. Som nu skall förvandlas till skogsbil. I Purmo. Stackarn. Snyft!
Avslutade lördagskvällen med PL. Arsenal versus Manchester City. Kanonjärerna kämpade till sig ett kryss. En liten ljusglimt i mörkret, Earth Our. Attjo! Shitt, shitt, shitt!

Saldo: 14,3 km

Totalt: 1 018,3 km

Mål: + 50,3 km

Kanon: Kanonjärernas fighting-spirit.

Kalkon: Har en ny förkylning på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar