fredag 21 mars 2014

LOGGADE KÄK

Dag 80
I går kväll. Efter funktionärsträffen. Röjkte och fundeerade på lördagens långpass. Hmmm? Först ut mot Pörkenäs. Sen svänger vi vid riia. Eller burttji? På hemvägen. Strax efter låådona. Viker vi av  till höger mot Skutnabba. Och sen får vi se. Antagligen springer jag galet i skogen. Hämtade trean från Pännäinen. Skitväder. Snön yrde. Klibbade fast på svartas vindruta. Glad att jag hittade hem.
I morse. Loggade mitt första käk. En deciliter havregryn. Två deciliter vatten, drygt. En matsked äppelmos. Och en rejäl klunk apelisinjuice. Check. Off till jobbet. Christan E bakom gula ratten. Alltså röda, rostigas blivande omistaja. Föreslog att vi skulle skjuta på kauppan. Till början av nästa vecka. Bra. Då hinner jag med ett ordentligt farväl. Anlände till jobbet halv sju. Full rulle i byggnaden. Treorna hade övernattat. Bjöd rektorn på morgonmål. Loggade. En mugg kaffe. Två kananmunaa. En limpsmörgare med skinka och tre gurkskivor. På musiktimmen visade jag ett filmklipp med Helan & Halvan. Vilket uppskattades. Loggade två deciliter kornmjölsgröt till lunch. Och tre matskedar sylt. Hem med gula. Arbetsvecka tolv i hamn.
Fortsatte direkt till Fitness. Möttes av Pontus B. Som genast tryckte ner mig på Bemer-madrassen. Vilket uppskattades. Eftersom benen fortfarande var slitna. Körde lite styrketräning efteråt. Smockfullt i gymmet. Träffade Philip M och Jonas H. Berättade om vilken rutt jag tänkt att vi skulle springa i morgon. Killarna verkade lite fundersamma. Kanske för att päronskallen svängt sin tröja med avigsidan utåt. Avslutade passet med att töja och fredagsbasta.
Äntligen hemma. Kollade ansiktsboken. Gjorde #finngenerator. Sampo Virtanen. Tja. Det kan jag väl tänka mig att heta. Fixade middag. Loggade. Två deciliter iskiate. Tvåhundra gram sallad, trehundra gram pestopasta, ett paket bacon och en kvargburk.

PS
Henry M är nog lite sur för att Sampo V inte följer med honom i morgon bitti.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 918,3 km

Mål: + 38,3 km

Kanon: Lyckades hålla mig helt från lärar-rums-bullona.

Kalkon: Snåltanden värker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar