söndag 30 mars 2014

ROLIGT LÅNGPASS

Dag 89
Avslutade lördagskvällen i Earth Our-mörkret tillsammans med Annika Bengtzon. Ställde fram Nokian en timme innan jag joinade vaimo i sänghalmen.
I morse. Vaknade med halsont. Shit! Jag visste det. Slängde in en trippeldos Burana. Förberedde långpasset. Drack en temugg. Åt ett par smörgare. Laddade springjackan med fyra flaskor iskiate. Och en energistång. Varmuuden vuoksi. 
Ut på banan stax före nie. En ny bekantskap mötte mig på gårdsplanen till Fitness. Presenterade sig som Roger S. Make till Monica S. Ahaa! Du är Monicas gubbe! Najs! Välkommen! Förklarade upplägget. Antingen tjugo eller trettio kilometer. Och presenterade Roggi för Kari V och Henry M. Som envisades med att vänta vid galgbacken. Ut mot Jakobstads omfartsväg. Sen norrut. Prattempo. Lätt motvind. Jag frös om händerna. Jättemycket. Henry berättade om sin skolgång. Och om lärarna som helt tappat tålamodet med busfröet Henry. Jag tror han skarvade lite. Men det kvittade. För vi hade skitroligt i snålblåsten. In mot stan längs Larsmovägen. Busfröet tackade för sig vid rapakanalen. Resten av gänget fortsatte ut mot låådona. Via Torpet. På hemvägen började Kari tröttna. Roggi och jag saktade in. Och Kari fick ihop drygt tre mil. För första gången i livet. Roggi landade på prick 29. Tack och hej! Hälsa din vaimo! Själv landade jag på tjugonio-och-en-halv. Kände mig hur pigg som helst efteråt. 
Vaimo hade söndagslunchen på spisen. Najs! Käkade gris-svans. Och fortsatte direkt till Centralplanen. VIP-tältstalko. Stig N, Kaj B, Björn B och Stens redan på plats. Vi kämpade nästan två timmar med tältet. Kollade sen första halvleken av Jaro-TP47. Hastade hem. För att skjutsa trean till Drakabussen. Söndagens sista pass blev det svåraste. Mannekängövning inför Activexpo-mässan nästa veckoslut. Kämpade för att få stegen att stämma. Gå itakt till Avicci. Försökte memorera åt vilket håll jag skulle svänga. Voi huh-huh! Vaimo har helt rätt. Jag är nog helt värdelös på cat-walken. Såheså.

PS
Jaro kryssade mot division två-laget TP47, 1-1. Inget vidare resultat med tanke på att laget i ligapremiären ställs mot starka HJK. På bortaplan dessutom.

Saldo: 29,5 km

Totalt: 1 047,8 km

Mål: + 68,8 km

Kanon: Långpasset

Kalkon: Vårvärmen som försvann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar