fredag 14 mars 2014

KLOCKAN KLÄMTAR

Dag 73
I går kväll. Efter HOP-HAB Cupen. Jämförde min tid med motsvarande lopp ifjol. Konstaterade att jag då sprang på 44:16. Alltså nästan en-och-en-halv minut långsammare. Men att jag en månad senare hade sprungit PB, 42:18. Hmm? Fixar jag det? Tiden får utvisa. Gick och lade mig vid elvasnåret. Somnade genast.
I morse. Tog Treken till gula startplatsen. Kyligt. Men på plus. Christian E bakom ratten. Jag frågade om han fortfarande var intresserad av röda, rostiga. Jodå. Vi enades om att göra kauppa nästa veckoslut. Lite vemodigt kanske. Men nödvändigt. Eftersom JBI-529 snart måste till bildoktorn. Och eftersom jag vill inte betala priset för hyväksytty-stämpeln. Vaimo och jag köpte bilen då trean slog upp sina blågrå. I april nittifyra. Nu skall röda, rostiga bli skogsbil. I Purmo. Vilket öde!
Sedvanlig fredagsstämning på jobbet. Höll ett par lektioner. Tog hjälp av Talking Tom på engelskatimmen. Det gillade eleverna. Käkade köttsoppa med hembakt bröd till lunch. Mmmm! Tog gula hem. Vilade en stund. Och fortsatte till Fitness. Lät benen vila efter gårdagens kraftprov. Jobbade i stället med fläsket. Frågade Pontus B om jag fick testa Bemern. Naturligtvis. Lade mig på en matta. Och Pontus lade ett bälte på mina framlår. Samtidigt som han förklarade upplägget. Apparaten sänder små elektriska "stötar" in i vartalon. Stötarna stimulerar blodtillströmningen i kroppens minsta blodkärl. Vilket påskyndar såväl återhämtningen som läkningen av en eventuell skada. Jag kände stötarna mest i högra benet. Från knäet och neråt. I vänstra benet kändes det från vaden och ut i tårna. Hela behandlingen gick på sexton minuter. Tack Pontus! Avslutade passet i spegelsalen. Med benpendlingar och lite foamrollande.
Hämtade vita, inte så rostiga från Marstranden. Till gröna butiken. Köpte mer havregryn och lite annat smått och gott. Hemma. Vaimo bjöd på trerätters. Najs! Avocado-räksallad till förrätt. Kycklinggryta till huvudrätt. Försökte äta långsamt. Även om jag var hungrig som en varg. Det gick sisådär. Avrundade anrättningen med kaffe.
Noterade på jogg.se att mitt stjärnmedlemskap gått ut. Gjorde en liten inbetalning. Och vips så var jag åter stjärnmedlem. På tal om medlemskap. HOP-HAB:s ordförande Leif K berättade i går att han registrerat mig som veteranidrottare i SAUL (Suomen AikuisUrheiluLiitto). Tja-happ. Jag får väl snart börja inse att ungdomsåren nog ligger bakom mig. Att klockan klämtar. Precis som för JBI-529.
Efter en två veckors paus återupptar Henry M och jag i morgon lördagsspringet. Vi startar halv åtta från gårdsplanen utanför Fitness Club. Hoppas fler löpglada dyker upp!

Saldo: 0,0 km

Totalt: 844,0 km

Mål: + 41,0 km

Kanon: Benen känns laddade.

Kalkon: Klockan klämtar för röda, rostiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar