torsdag 20 mars 2014

RÄTTSKAVARÄTT

Dag 79
Kollade på Sveriges Mästerkock i går kväll. Bara tre kockar kvar. Två tjejer och en kille. Spännande värre.
Vårdagjämning i dag. Vaknade med jättetrötta ben. Inte så konstigt efter två kvalitetspass på raken. Måste nog få in en vilodag. Antingen i dag eller i morgon? För på lördag skall jag på ett riktigt långpass med Jonas H, Philip M och Carl-Anton M. Grabbarna vill att vi skall springa trettio kilometer. Och att jag skall hitta på en trevlig rutt. Tja. Måste väl röjk och fundeer uut naa?
Svinkallt ute. Pedade till gula startplatsen. Frös som en hund. Gladde mig åt att få sätta mig i en varm buss. Påminde mig själv att hämta Icebugsen från jobbet idag.
Direkt efter jobbet. Fortsatte till Fitness. Joggade en dryg mil. Lugnt och försiktigt. Medans jag röjkte och fundeerade på lördagens långpass. Enligt meteorologiska institutet blir det nollgradigt och soligt på lördag. Men knappast så varmt att vi skulle få springa på asfalt? Pontus B dök upp. Överräckte en dagbok. Fyll i exakt vad du stoppar i dig och hur du tränar under en vecka! Så skall jag analysera boken åt dig. Najs! Thanx. Jag börjar i morgon. För jag har redan glömt vad jag stoppat i mig idag. Efter passet låg jag tjugo minuter på Bemern. Benen måste ju vara i topptrim. Om jag skall hänga med  ungtupparna i övermorgon. Såheså.
Hemma. Vilade en stund på soffan. Kollade ansiktsboken. Sara "Smoukahontas" F hade i morse varit gäst hos Malou Sievers i TV4:s Efter tio. Kollade framträdandet. Och ett klipp där hon sjöng Scarborough Fair. Vilken begåvning! Noterade också att jag fått en uppläxning på ansiktsboken. Av tvåan. Läraren! Jag läste ditt blogginlägg, suckade, och tog fram röda markeringspennan. "Viseralt fett" stavas visceralt fett. Men jag är stolt att du lärt dig ett nytt ord! Ååållrajt. Jag korrigerar. Visceralt ska de va. Kommer från latinets viscera. Som betyder inälvor. Rättskavarätt. Såheså.
Åkte sen med vaimo till Stadhotellet. Funktionärsträff för Jarofolket inför seriestarten den 13 april. Ett femtiotal talkoarbetare på plats. Liga-Jaros vd Niklas S hälsade välkommen. Förklarade hur viktiga vi var för Jaro. Och bjöd oss på käk. Päronskallen passade på att äta som en häst. För redan i morgon måste han ju bokföra allt han stoppar i sig. Just nu funderar han om A4-pappret kommer att räcka.

Saldo: 11,0 km

Totalt: 918,3 km

Mål: + 49,3 km

Kanon: Funktionärsträffen

Kalkon: Vädret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar