måndag 17 mars 2014

DEN MAGISKA MILEN

Dag 76
Söndagskväll. Töjde framför dumburken. Drack kvällskaffe. Kröp sen i säng. Tillsammans med Analfabeten som kunde räkna.
Måndagmorgon. Ingen ÖT. Röjkte och fundeerade över morgongröten. Prick två månader kvar till GöteborgsVarvet. Hmmm? Jag borde nog snart börja sikta på loppet. Men först skall ju HOP-HAB Cupen avslutas. Och så startar väl Bastucupen snart? Där måste jag antagligen skippa någon deltävling. Tog Treken till gula startplatsen. Kallt om öronen. Brrrr. Töjde baklåren på en utebänk medan jag inväntade gula. Äntligen! Taru bakom ratten. Sjönk ner på etupenkkin. Ensam i bussen. Sträckte ut benen. Gäspade stort. En ny arbetsvecka väntade.
Efter jobbet. En glad överraskning låg och väntade på köksbordet. Maria Akrakas "Den magiska milen". Läste lite medan jag käkade dagens andra gröttallrik. Hmmm! Verkade lovande. I inledningen berättade Maria om hur hon fann löpningen. Mycket tack vare Valerie Brisco-Hooks, amerikanskan som vann tre OS-guld i Los Angeles 1984. Jag mindes henne också. I boken hittade jag program för hur klarar milen på tre olika nivåer. Milen på 65 minuter, 50 och 40 minuter. Jag kollade förstås det tuffaste programmet. Även om jag inser att det är en omöjlighet. Men drömma kan man ju alltid. Tog sen en kort tupplur i tvåans säng. Fortsatte till Jarokansliet. Styrelsemöte med Liga-Jaro. Många viktiga beslut skulle tas. Räknade med ett långt möte.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 880,2 km

Mål: + 44,2 km

Kanon: Den magiska milen.

Kalkon: Våren som försvann. Brrrr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar