söndag 9 mars 2014

BÄNKIDROTTADE

Dag 68
På lördagskvällen besökte jag Jills Veranda på SVT Play. Ett nytt kanonavsnitt. Jill och hennes gäst Magnus Carlson från bandet Weeping Willows plockade upp en fattig gatumusikant, Doug Seegers. Och spelade in hans låt Going Down to the River. I Johnny Cashs studio. Gillade skarpt. Avslutade kvällen med svenska mellon. Tyckte låten Songbird var bäst. Trodde Ace Wilder skulle vinna. Vinnarlåten är nog chanslös i Köpenhamn. Även om framförandet var bra.
I morse. Steg upp halv åtta. Tog det försiktigare med gröten. Körde den i mikron tre gånger två minuter. Det funkade bra. Käkade med god aptit. Sköljde ner med iskiate. Smaksatt med två vitamin-brustabletter. I stället för honungen och limen. Funkade förträffligt.
Fixade käk åt trean. Bytte om till dagens långpass. Benen kändes väldigt slitna. Hmmmm? Smörjde in framlåren med hästsalva. Fyllde två pluntor med iskiate. Lovade mig själv att ta det riktigt lugnt därute. Vilket jag faktiskt också gjorde. Trots att jag hade vinden i ryggen på Omfartsvägen. Mötte Mimmi Ö. Som hojtade. Snygga dojor Ingo! Thanks! Premiärtur för mina Adidas Boston. Skorna var hur sköna som helst. Men jag upplevde att det var svårt att springa på tårna med dem. Antagligen bara inbillning. Tog min första iskiate-paus efter en mil. Kollade medelfarten. Fem-fyrtio-åtta. På Larsmovägen in mot stan blev det betydligt kämpigare. Vinden rakt i fejset. Bet ihop. Och lyckade hålla tempot stabilt. Andra stoppet efter femton. Bara en femma kvar! Mötte Kari V vid Hamnskogen. Kari följde mig hem. Thanks! Återvände till Marstranden. Konstaterade att jag fått ihop drygt två mil. I någorlunda jämn fart. Efteråt. Käkade broiler och ris. Funderade på att töja. Orkade inte. Lade mig i stället på soffan. Tog en rejäl tupplur. Resten av söndagen bänkidrottade jag. Först följde jag damernas tremil i Holmenkollen. Masade mig upp ur TV-soffan. Skjutsade trean till Pännäinen. Tillbaka som bänkidrottare. Friidrotts VM från Sopot, Polen. Damernas 3000 meter med etiopiskan Genzebe Dibaba. Vilken tjej. Utklassade hela fältet. Tog mig sen i kragen. Töjde mina värkande ben. I morgon måste jag nog ge dem ledigt från jobbet. Såheså.
 
Saldo: 20,8 km
 
Totalt. 811,0 km
 
Mål. + 63,0 km
 
Kanon: Doug Seegers
 
Kalkon: Värkande ben
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar