måndag 3 mars 2014

EN JOBBIG DAG

Dag 62
Sista kvällen på sportlovet. Såg på nyheterna att ryssarna hade invaderat Krimhalvön. Hujedamej! gissar att US Juselius nog får stanna i beredskap nästa veckoslut. Hoppas det lugnar ner sig. Kollade på "Så ska det låta". Tre gamla tanter i det ena laget. Voj huh-huh! Borde nog finnas en övre åldersgräns. Fortsatte med Liza Marklunds Nobels Testamente. Helt okej. Men. Kröp ändå i säng då TV4-nyheterna avbröt.
Måndagsmorgon. Steg upp halv sju. Käkade chiagröt. Tog röda, rostiga till jobbet. Började arbetsveckan med att rensa skrivbordet. Höll ett par lektioner. Avslutade dagen med ett lärarmöte.
Hemma igen. Utsjasad efter jobbet. Käkade. Snålsoppa förstås. Läste Aftonbladets nätbilaga. Läget på Krimhalvön var fortfarande spänt. Kollade mina varvtider från i lördags. Jag hade ju siktat in mig på att kuta kring 2:12 per varv. Vilket jag nog gjorde i början av loppet. Bäst fart hade Kinvarorna på varv 48-51. Alltså efter tjugo kilometer. Då låg varvtiderna strax under två minuter. Raset startade på varv 84, alltså efter 33,5 km:s löpning. Då klarade jag inte längre av att springa under 2:12 per varv. Tiderna försämrades vartefter. Om man räknar bort mina fyra "toalettvarv" så var 96:te varvet långsammast, 2:56. Minns att jag gick. Typ hundra meter. Medan jag tryckte i mig min sista gel-laddning.
Vilade sen en stund på soffan. Fortsatte till Jarokansliet. Ett långt styrelsemöte med Liga-Jaro. Återvände hem. Kokade kvällskaffe. Lade upp fötterna på soffan. En jobbig dag. För kroppen. Men benen hade i alla fall fått vila.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 731,0 km

Mål: + 49,0 km

Kanon: Historialektionen i sexan om Karl XII lyckades bra.

Kalkon: Läget på Krimhalvön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar