tisdag 18 mars 2014

INTERVALLER PÅ AGENDAN

Dag 77
I går kväll. Gick och lade mig redan klockan nio. Och somnade heti. Fattar inte varför jag är så trött om kvällarna? Antagligen åldersrelaterat?
I morse. Kände mig utvilad efter en god natts sömn. Tisdagsinvägning förstås. Sjuttio-två kilo jämnt. Inget nytt under solen alltså. Käkade. Kollade ÖT. Hittade ett fint foto på min svärfars tvillingbror, Rainer B in memoriam. Skulle ha fyllt 85 idag. Tog gula till jobbet. Fortfarande kallt ute. Hade med mig träningsväskan. Sprang en dryg femma på lunchrasten. Spelade sen handboll med treorna utomhus. Funkade bra i kylan. 
Fortsatte direkt efter jobbet till Fitness. Intervaller på agendan, 6 x 1000 m. Funderade på tempot. Beslöt mig för att kuta riktigt fort, 3:52 min/km. Värmde upp med tre lugna kilometrar. Första intervallen blev jobbigast. Men de fem följande gick betydligt lättare. Men svetten sprutade. Vilade två minuter mellan varje. Kände mig skitnöjd efteråt. Självförtroendet på topp. Även om jag vet att det är betydligt lättare att springa inomhus. Kanske, kanske jag ändå i sommar kan närma mig SUB40 på milen? Joggade ner ett par kilometer. Töjde lite efteråt. Och pedade hem via lähikauppan.
Hemma. Käkade dagens andra gröttallrik. Jag har tydligen fått pippi på gröt. Enkelt att tillreda. Nyttigt. Och jättegott. Precis som jag vill ha det. En jubilerande svärfar och hans vaimo var på besök. Jag avslöjade för svärfar att Henrik Helmke skrivit på för Jaro idag. Det var nog den bästa presenten jag kunde få, tyckte jubilaren.
Fortsatte till min hovmassör Sune E. Jag hade som vanligt väldigt svårt att hållas på massagebänken under behandlingen. Oaaaaaj! Men efteråt kändes benen som pånyttfödda. Bokade in mig för nya besök på skärtorsdagen och tre dagar före GöteborgsVarvet. Det gäller att förbereda sig bra.

Saldo: 16,1 km

Totalt: 896,3 km

Mål: + 49,3 km

Kanon: Intervallerna

Kalkon: Kvällströttheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar