tisdag 25 mars 2014

THATS AMORE

Dag 84
Jiiihaaah! Halvåttahosmej. En efterlängtad premiär i går kväll. Saknade Helge Skoog, men annars var det mesta sig likt. Fortsatte med Treans Talangjakt. Gillade speciellt en kille som klev upp på scenen. Bara för att blanda ihop världens äckligaste drink. Som han sedan stjälpte i sig. Utan att blinka, nästan.
Tisdag. Betyder ju tisdagsinvägning. Sjuttio-två-komma-sex. Shitt! Ny viktökning. Antagligen för att jag inte sprang igår? Plus att päronskallen käkade ett halvt paket Corn-Flakes som iltapala. Nåååjaa. Idag får jag springa ju igen. Off till jobbet. Kallt, men soligt väder att vänta.
Efter jobbet. Hem med gula. Päronskallen pedade sen iväg till stadens personalbyrå. I ryggväskan låg en ansökan om sommarjobbare till FF Jaro Junior. Och Maria K:s vägbeskrivning. Päronskallen hamnade fel förstås. Nej, det här är Tekniska avdelningen. Fick hjälp. Och hittade rätt till slut. Tror han. Fortsatte hem. Käkade en gröttallrik.
Ut på banan kvart före fyra. Förde träningsväskan till Fitness. Kutade tillsammans med Henry M, Calle W och Christer N. Soligt. Men en kall nordan störde. Behagligt prattempo. Passade mig utmärkt. Eftersom jag i morgon skall kuta intervaller. Fick ihop en dryg tolva.
Efter målgången. Lade jag mig på Bemern. Sörplade på en flaska iskiate. Visade häxblandningen åt Pontus B. Som rynkade på näsan. Avslutade dagens pass i bastun. Aaagh!
Hem via lähikauppan. Handlade ägg och frukt. Enligt kostdagboken har jag ätit en apelsin sen i fredags. En apelsin! På fem dagar borde jag ju ha käkat typ det tiodubbla! Minst. Skärpning Ingo! Träffade Jonas H i butiken. Frågade om han ville joina mig på mattan i morgon. Sex gånger tusen meter med två minuters ståvila. Drygt femton kilometer i timmen. Ngifta Jonas ville nog. Men vågade inte lova. Skulle först kolla med sin Laura-vaimo. Thats amore! Men, jag tror nog att han får ut träningsjackan! Lite senare. Håkan H ringde. Berättade att årets Bastucup startar den 22 april Alltså direkt efter påsken. Najs! Hemma. Tyst i lägenheten. Vaimo på ett fackligt möte. Svängde ihop en omelett. Käkade en ananasburk som dessert. Anmälde mig till Bastucupen. Fick startnummer femtiosex, tror jag.
Senare i kväll har jag tänkt kolla på halv-åtta-hos-mej och sen på fotboll. Aber. Det senare förutsätter att fackfolket har mycket att diskutera. Hoppas, hoppas!

Saldo: 12,3 km

Totalt: 972,3 km

Mål: + 48,3 km

Kanon: Jonas H fick JA (fick jag senare veta)

Kalkon: Tisdagsinvägingen
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar