torsdag 27 mars 2014

ETT MILLOPP?

Dag 86
Avrundade onsdagen med kanelskorpor till kvällskaffet. Kollade på  semifinalen i Sveriges Mästerkock. Kröp sen i säng.
Torsdag. Sista dagen i min kost-boks-dag-vecka. Jag har fyllt i boken på heder och samvete. Varenda pepparkaka. Varenda ostbåge. Allt finns med. Och det syns. Göta Petter vad jag proppat i mig! Undrar just vad Pontus B kommer att säga? Off till jobbet med Prill-Jokki. Min kollega Jens L har kaffevecka. Och bjudit på nybakat bröd. Varje dag. Smarrigt värre! Tack Jens!
Efter jobbet. Hem med gula. Drog på mig DS Trainer. Torra kläder i träningsväskan. Pedade iväg till Fitness. Slängde in väskan. Kutade iväg mot gröna butiken. Strålande väder. Sol. Plus sju grader. Typ. Sprang Larsmovägen Maxi. Benen kändes slitna efter gårdagens intervaller. Lyckades ändå hålla fem-tretti-fart. Hann precis till mitt Bemer-pass. Sörplade i mig en halv liter iskiate. Jag har äntligen hittat den perfekta smaksättningen. Den  består av. En halv liter vatten, tre matskedar chia, citron/lime-juice och agave-sirap. Agavesirapen hittade jag i gröna kauppan. Löser sig bra i vatten. De två sistnämnda tar man som Kajsa Warg pa sej, efter behag. För syran och sötman. Päronskallen avslutade träningspasset i saunan. Aaaaagh! Hade glömt handduken. Torkade sig med pappershanddukar.
På väg ut hojtade Milla J i receptionen åt mig. Presenterade en idé. Tillställningen på Nyårsafton var ju så trevlig. Kan du inte hitta på något liknande i sommar? Javisst. Jag ska tänka på saken. Alltså röjk och fundeer. Tände på genast jag kom ut. Ett mil-lopp? Typ i slutet av juni eller början av juli. Kombinerat med något välgörande?
Gjorde ett hembesök. Modell pika. Käkade en gröttallrik. Veckans elfte! Hastade sen vidare till Jarokansliet. Dags för ännu en kväll med #STANDUPFORJARO - kampanjen. Kontaktade Liga-Jaros auktionärer. Och berikade deras aktieportföljer med fler Jaro-aktier. Peedade hem. Nöjd och belåten. Jonas H ringde. Ville joina mig i morgon. Passar utmärkt med lite sällskap. För i morgon spränger jag årets första  tusing.

Saldo: 11,2 km

Totalt: 994,5 km
 
Mål: + 48,5 km
 
Kanon: Nybakat bröd till moriskaffi

Kalkon: Kostdagboken bjuder på enformig läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar