onsdag 26 mars 2014

JOBBANBUD

Dag 85
Kollade på PL i går kväll. Lokalderby i Manchester. Blå laget triumferade. Samtidigt som Arsenal bara fick oavgjort mot Swansea på hemmaplan. Stöp i säng vid midnatt. Alldeles för sent!
Vaknade med huvudvärk. Shitt! I dag måste jag ju vara på topp. För att orka med dagens intervallpass. Käkade ett par Burana till morgongröten. Packade träningsväskan. Stuvade ner ordningsvaktjackan till kvällens träningsmatch. Skrapade rutorna på röda, rostiga. Använde ett cd-fodral i brist på annat. Off till jobbet med Markus W bakom gula ratten. Huvudvärken fortsatte. Mera piller. Slängde mig på skolhälsovårdarens soffa. Sov en kvart. Huvudvärken försvann. Käkade potatis och korvsås. Livet återvände.
Efter jobbet. Bråttom till Fitness. Jonas H redan där. Vi kutade intervaller tillsammans. Sex gånger tusen meter. Lite hårdare än senast, 3:50 min/km. Jobbigt för mig. Mindre jobbigt för Jonas. Nästa vecka skruvar vi upp farten ännu ett snäpp. Joggade ner ett par kilometer. Fick min dryga mil. Lade mig på Bemern. Kollade Nokian under tiden. Hittade ett meddelande från Lena L."Hur skulle det sitta med två omgångar BROS på ActivExpo. Du e väl ändå där?" Lena ville alltså ha mig att mannekänga under mässan. Något jag gjort tidigare ett par gånger. Utan större framgång. Men det verkade inte bekymra arrangören, JKG. Ringde upp avsändaren.
- Jo, det går väl bra. Ifall jag får sitta i rullstol.
- Vaa? Har du brutit benet?
- Nope, men du vet ju att jag har så svårt med koordinationen. Om man uttrycker det snällt.
- Ta det lugnt! Koreografin är busenkel, lovade Lena. Skall jag reservera tid åt dig hos frissan?
- Nope. Numera kör jag koti-parturi-style. Nie milli. Och gråa slingor i håret har jag fått av vår Herre.
- Haha, jag hör av mig då du skall prova dina kläder.
- Åållrajt!
Skippade bastun. Bråttom till Jaros träningsmatch mot VIFK. Soligt och vackert väder. Men kallt. Frös om fötterna. Jaro vann, två mål mot noll. Tog röda, rostiga hem till Marstranden.
Tyst i lägenheten. Vrålhungrig. Käkade ägg. Smörgare. Och en bauta-tallrik havreflakes. Lade mig på soffan. Inväntade Halvåttahosmej och Sveriges Mästerkock.
 
Saldo: 11,0 km

Totalt: 983,3 km

Mål:  + 48,3 km

Kanon: Intervallerna med Jonas H

Kalkon: Huvudvärken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar