fredag 28 mars 2014

BACK ON TRACK

Dag 87
Somnade på soffan i går kväll. Mitt under premiären av den danska serien Badhotellet. Vaknade. Och kravlade mig över till den äkta sänghalmen.
Fredag. Läste ÖT över gröttallriken. Nygård, ny rektor i Vestersundsby. Najs! Johan N och jag har tidigare varit rektorskollegor i Larsmo. Nu får vi återknyta bekantskapen på Rektorsdagarna nästa höst. Najs!
Efter jobbet hade jag stämt träff med Johan H utanför Fitness. Strålande löpväder. Soligt. Nästan vindstilla. Nya Bostonskor. Bra tempo. Bästa kilometern på fyra-femti. Passerade tusen-kilometers-skylten vid Kråkholmsfjärden. Skön känsla. I fjol passerade jag skylten först på den nittiotredje dagen. Bara tre tusingar kvar. Fick ihop en knapp mil. Jonas lite mer. Töjde i spegelsalen efteråt. Foamrollade lite. Men ingen Bemer idag. Fullbokat hos Pontus B. Men överräckte min kostdagbok. Elva gröttallrikar, tre omeletter, femton smörgare, en skinkfrestelse, en mexikansk gryta, en pestopasta, en broiler, en medelhavsgryta, två strömmingsfileér, tolv sejtärningar, två liter iskiate, fyra apelsiner, fem bananer, sex kanelskorpor, ett kilo sallad, fem potatisar, korvsås, jordgubbstårta, smörgåstårta, ett paket bacon, två burkar proteinkvarg, en halv burk grynost, vanlig ost, medwurst, två liter mjölk, en halv liter Sprite, lakrits, fyra tallrikar fullkornsflingor, en gris, en Geisha, en liter apelsinjuice, en bulle, fem minitomater, två kalkonskivor, lingonsylt, äppelmos, tre liter kaffe, en äppelkaka med vaniljsås, kahdeksan pipareita, ett wienerbröd, en deciliter yoghurt med mysli, en ananasburk, två energistänger och femton ostbågar, minst. Undrar just vad Pontus får ut av det? Avslutade dagens träningspass i bastun. Peedade sen vidare till mina föräldrar på Trädgårdsgatan. Berättade att trean nog kommer hem i kväll.
Hemma. Vaimo hade middagen framdukad. Pulled pork. Lingongott till efterrätt. Kollade ansiktsboken. Ahaa. En störtskön musikvideo på Jaros facebooksida. David Carlsson och Jarograbbarna framförde låten Back on Track. Ljuvligt! Snyggt jobbat boyz! Härligt Viktor E! Finlands bästa fotbollslag. Finlands bästa mediateam! Såheså!
I morgon bitti blir det igen en dryg mil. Avfärd från Fitness halv åtta. Och på söndagen klämmer jag i med ett långpass. Riktigt hur långt vet jag ännu inte.
 
Saldo: 9,5 km
 
Totalt: 1004,0 km
 
Mål: + 47,0 km
 
Kanon: Musikvideon Back on Track
 
Kalkon: Missade Bemern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar