onsdag 5 mars 2014

TUSINGAR

Dag 64
I går kväll. Gick och lade mig redan klockan nio. Tänkte kolla film i sängen, slutet av TV4:s söndagsrulle "En gång i Phuket". Så långt kom jag inte. Somnade förstås. Med paddan vid min sida.
I morse. Åkte med mina trevliga rektorskollegor till Academill i Vasa. Ett skolningstillfälle med sikte på en ny läroplan till tjugo-sexton. Jag passade på att besöka cafeterian i den första pausen. Träffade ettan. Snackade lite med honom. Käkade köttbullar till lunch. Riktigt goda faktiskt. Kostade inte ens en femma. Klockan tre var vi klara. Och Gerd R rattade sin Ford nånting norrut.
Hemma. Bytte hastigt om till träningskläder. Skulle köra ett intervallpass längs Larsmovägen. Det har gått ett halvt år sen jag senast sprang intervaller. Typ september 2013, strax före Berlin Marathon. Men nu var det alltså dags. Kutade först tre kilometer som uppvärmning. Fortsatte med den första av sex tusingar. Alltså en kilometer i maxfart. I somras kutade jag tusingarna på fyra minuter. Men då på Centralplan. Och i shorts. Släppte ner pulsen till åttio. Startade den första. Göta Petter vad tungt det var! Kollade tiden i mål. Fyra-tjugoåtta. Hmmm? Inget vidarre! Stannade. Släppte ner pulsen till åttio. Andra på fyra-trettio-sex. Tredje, fjärde och femte på fyra-tjugo-sex. Den sjätte och sista tusingen gick långsammast, fyra-trettio-åtta. Pustade ut. Och joggade hem till Marstranden. Missnöjd med tiderna. Men glad åt att jag äntligen genomfört ett riktigt kvalitetspass. 
Duschade snabbt. Och fortsatte direkt till föräldragruppens vårmöte. Jag har ju lämnat juniorstyrelsen. Men ville ändå kolla in stämningen där. Satt och lyssnade en stund. Kenneth M och Jorma K skötte mötet alldeles förträffligt.
Fortsatte hem. Loggade mina intervaller. Käkade murusås. Och lade mig sen på soffan. Kollade vad Putin haft för sig i dag. Läste dagens ÖT. Och inväntade Sveriges Mästerkock.

Saldo: 11,4 km

Totalt: 754,5 km

Mål: + 50,5 km

Kanon: Att jag äntligen genomfört ett kvalitetspass.

Kalkon: Intervalltiderna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar