måndag 10 mars 2014

PYJAMASPAJTO

Dag 69
Vilade benen hela söndagskvällen. Tog fram vaimos symaskin. Lappade mina trasiga farmare. Snyggt blev det inte. Men WTF. Vem bryr sig. Masade mig från TV-soffan till dubbelsängen redan vid tiosnåret.  Läste en stund. Försökte somna. Det sket sig! Låg och vred mig. Halva natten. Minst.
I morse. Steg upp fem. Fixade morgongröten. Drack lite iskiate. Letade efter en ren skjorta. Hittade en som jag gillade i treans rum. Traskade iväg till gula startplatsen. Köpte ett nytt månadskort. Och halvsov till jobbet. En lång arbetsdag väntade. Broiler och ris till skollunch. Avslutade dagen med ett lärarmöte. Som drog ut på tiden. Kom för sent till gula. Men fick lifta hem med Charlotte R, en kollega.
Hemma. Päronskallen kokade gröt för två. Vad har du på dig? undrade den hulda. Tja, en skjorta jag hittade i treans rum. Jo, men det där är ju en pyjamas-pajto, frustade vaimo mellan grötskedarna. Sou-vått? Jag är ju redan gift, muttrade päronskallen. Som efter middagen packade sin träningsväska. Trots att han i går kväll lovat vila åt sina värkande ben. Men, men. Nu hade han alltså kommit på andra tankar. Och flyttat fram vilodagen till onsdag. Mest med tanke på torsdagens race, HOP-HAB Cup. Men också för att hans agenda är knökfull på onsdag. Traskade sen visslandes Down To The River iväg till Fitness.
Fullt med folk i gymmet. Kutade först fyra kilometer. Jobbade lite med magen. Fyra kilometer till. Mera magövningar. Kortade av sista löppasset med en kilometer. Avslutade med plankan. Och bastu. På bastulaven tyckte jag mig urskilja en bekant röst från omklädningsrummet, Stefan B. Tog därför en extra vända in till gymmet för att snacka lite med honom. Alltså efter att jag fått på mig pyjamaspajto. Mycket riktigt. Stefan på en crosstrainer. Och hans vaimo Maria på löpmattan bredvid. Berättade att jag i går testat mina Bostonskor på asfalt. Men att jag upplevt att jag landat på mittfoten. I stället för på tårna. Tja, flinade Stefan. Du förstår Ingo. Skorna är ju gjorda för sådana som springer riktigt fort! Ahaaa! Den var bra!
Lämnade gymmet. Traskade hemåt. Funderade på om det ändå låg någonting i analysen? Nååjaa. På torsdag skall jag testa skorna rejält. Årets nästsista HOP-HAB Cup. Efteråt vet jag. Eller så inte.

Saldo: 11,0 km

Totalt: 822,0 km

Mål: + 63,0 km

Kanon: Stefans kommentar

Kalkon: Pyjamas i jobbet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar