onsdag 12 mars 2014

BRA RESPONS

Dag 71
Läste i går att min husgud Alders Szalkai också kommit ut med en ny bok, Maraton och andra långlopp. Den skall jag nog också beställa. Avslutade dagen med Champions League. Arsenal kryssade på bortaplan. Men slogs ändå ut av tyskarna. Surt! Men ändå rätt väntat. Kröp i säng vid midnatt. Suck!
I morse. Tog röda, rostiga till jobbet. Precis som igår stannade jag i skolan till tolv. Rattade vidare mot Polaris. På agendan fanns en gemensam lunch med mina rektorskollegor. Och arbetshandledning. Men handledaren dök aldrig upp. Surt! I stället åkte rektorerna tillbaks till Larsmo. Och fortsatte dagen med rektorsmöte i kommungården. Chefen tröstade med kaffe med dopp. Najs! Kom hem strax före fem. Käkade snabbt som attan. Fortsatte direkt till Jarokansliet. Och tog itu med mäklarjobbet från senaste vecka, kampanjen #STANDUPFORJARO. Kontaktade Liga-Jaros auktionärer. Sålde aktier i ett par timmar. Fick bra respons. De flesta jag ringde upp ville faktiskt delta. Kände mig riktigt nöjd efteråt. Borde man byta bransch? Njaaeee. Tog röda, rostiga hem igen. Slängde mig på soffan. Pustade ut efter en arbetsdryg dag. Inväntade Sveriges Mästerkock.
By the way. I morgon är det tävlingsdags, HOP-HAB Cup. Senaste lopp gick åt skogen. Jag kom sist i mål. Jumbo! Med en sluttid som landade över femtio minuter. I morgon siktar jag på att prestera betydligt bättre. Om inte. Så är det någonting allvarligt fel på mig. Såheså.
 
Saldo: 0,0 km
 
Totalt: 834,0 km
 
Mål: + 53,0 km
 
Kanon: Kampanjen
 
Kalkon: Benen känns tunga. (trots att de nog fått vila idag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar